info@naturalzen.si

Odkrijte moč vitamina D – kako jemati vitamin D

Lana Novak Sklepi in bolezni sklepov - vzroki in rešitve
kako jemati vitamin D

Odkrijte moč vitamina D – kako jemati vitamin D

Vitamin D je pomembno hranilo, ki ima ključno vlogo pri ohranjanju našega splošnega zdravja in dobrega počutja. Vitamin D, ki ga pogosto imenujemo “sončni vitamin”, se v telesu tvori, ko je naša koža izpostavljena sončni svetlobi.

Vendar veliko ljudi ne dobi dovolj vitamina D samo z izpostavljanjem soncu, zlasti v zimskih mesecih ali na območjih z omejeno sončno svetlobo. V tem prispevku bomo predstavili koristi vitamina D, način njegovega uživanja, potrebo po njem in kraje, kjer ga lahko dobimo.

Kaj morate vedeti o vitaminu D?

Vitamin D je v maščobi topen vitamin, ki je bistvenega pomena za pravilno delovanje našega telesa. Ima pomembno vlogo pri ohranjanju zdravih kosti in zob, podpiranju imunskega sistema ter uravnavanju razpoloženja in kognitivnih funkcij. V nasprotju z drugimi vitamini se vitamin D v telesu tvori, ko je koža izpostavljena sončni svetlobi. Ko sončna svetloba pade na kožo, se spojina, imenovana 7-dehidroholesterol, pretvori v vitamin D3 (holekalciferol), ki nato vstopi v krvni obtok in potuje do jeter in ledvic, kjer se pretvori v aktivno obliko.

Vitamin D

Dve obliki vitamina D

Poznamo dve glavni obliki vitamina D:

  • vitamin D2 (ergokalciferol) – proizvajajo ga rastline in glive,
  • vitamin D3 (holekalciferol) – nastaja v koži ljudi in živali,

Obe obliki vitamina D3 lahko dobimo s hrano, vendar na splošno velja, da je vitamin D3 učinkovitejši pri povečevanju ravni vitamina D v telesu.

Glavne prednosti vitamina D

Spodbuja zdravje kosti

Vitamin D je bistvenega pomena za absorpcijo kalcija in fosforja, dveh mineralov, ki sta nujna za močne kosti. Brez zadostne količine vitamina D telo ne more absorbirati dovolj kalcija, kar lahko povzroči šibke in krhke kosti. To lahko poveča tveganje za zlome, zlasti pri starejših odraslih.

Podpira imunski sistem

Vitamin D ima pomembno vlogo pri podpori imunskega sistema. Pomaga aktivirati imunske celice in spodbuja proizvodnjo protimikrobnih beljakovin, ki telesu pomagajo v boju proti okužbam.

Zmanjšuje tveganje za nekatere bolezni

Nekatere študije kažejo, da lahko vitamin D pomaga zmanjšati tveganje za nastanek nekaterih bolezni, kot sta multipla skleroza in revmatoidni artritis. Vendar pa je za popolno razumevanje vloge vitamina D pri preprečevanju bolezni potrebnih več raziskav.

Izboljša razpoloženje in kognitivne funkcije

Vitamin D je pomemben za razpoloženje in kognitivne funkcije. Študije povezujejo nizko raven vitamina D s povečanim tveganjem za anksioznost in upad kognitivnih sposobnosti pri starejših odraslih.

Spodbuja zdravje srca

Vitamin D lahko spodbuja tudi zdravje srca, saj zmanjšuje tveganje za hipertenzijo in izboljšuje raven lipidov. Vendar je za potrditev teh učinkov potrebnih več raziskav.

Pomaga uravnavati raven inzulina

Vitamin D lahko pomaga uravnavati raven inzulina in zmanjšuje tveganje za nastanek sladkorne bolezni tipa 2. Tudi za potrditev teh učinkov je potrebnih več raziskav.

 

Kako jemati vitamin D?

Obstajajo štirje osnovni načini za najbolj učinkovito uživanje vitamina D.

Sončno sevanje

Najbolj naraven način pridobivanja vitamina D je izpostavljenost sončni svetlobi. Ko sončni žarki UVB zadenejo kožo, sprožijo reakcijo, pri kateri se v telesu tvori vitamin D. Vendar se količina vitamina D, ki se tvori ob izpostavljanju sončni svetlobi, lahko razlikuje glede na dejavnike, kot so barva kože, čas dneva, letni čas in lokacija. Na splošno strokovnjaki priporočajo izpostavljanje soncu od 10 do 30 minut večkrat na teden, da bi povečali raven vitamina D.

Hrana

Živila, ki vsebujejo veliko vitamina D, so ribe (na primer losos, tuna in skuša), jajčni rumenjaki ter živila, kot so mleko, žita in pomarančni sok. Vendar je samo s prehrano težko dobiti dovolj vitamina D, zlasti če ste vegan ali vegetarijanec.

Živila Vitamin D

Prehranska dopolnila

Dodatki vitamina D so dober način za povečanje vnosa vitamina D. Na voljo so v različnih oblikah, kot so kapsule, tablete, žvečljive tablete in kapljice.

Priporočeni dnevni odmerek vitamina D se razlikuje glede na starost, spol in druge dejavnike. Na splošno večina odraslih potrebuje približno 600-800 IE (mednarodnih enot) vitamina D na dan.

Ponujamo vam kapljice z vitaminom D3 in vitaminom K2, ki se dobro dopolnjujeta in povečujeta svoje koristi za zdravje. Njihovo jemanje je enostavno in prijetno. Vsebujejo velike količine vitamina D3, ki celo presegajo najmanjši dnevni odmerek po priporočilih Evropske agencije za varnost hrane.

Vendar pa bodo nekateri ljudje morda potrebovali večje odmerke, zlasti če jim ga primanjkuje ali imajo določene zdravstvene težave. V tem primeru se je treba posvetovati z zdravnikom.

Lokalna uporaba

Nekatere študije kažejo, da je lahko pri povečanju ravni vitamina D v telesu učinkovita tudi lokalna uporaba vitamina D. Vendar so za potrditev tega potrebne nadaljnje raziskave.

Kakšne so posledice dolgotrajne nizke ravni vitamina D v telesu?

Nizka raven vitamina D v telesu lahko povzroči številne zdravstvene težave.

Šibke kosti

Vitamin D je bistvenega pomena za absorpcijo kalcija, ki je potreben za močne kosti. Brez zadostne količine vitamina D telo ne more absorbirati dovolj kalcija, zato so kosti šibke in krhke. To lahko poveča tveganje za zlome, zlasti pri starejših odraslih.

Mišična oslabelost in bolečine

Vitamin D je pomemben tudi za delovanje mišic. Nizka raven vitamina D lahko povzroči mišično šibkost in bolečine, kar lahko ovira gibljivost in kakovost življenja.

Povečano tveganje za padce

Pomanjkanje vitamina D je povezano s povečanim tveganjem za padce in zlome pri starejših odraslih. Nizka raven vitamina D namreč lahko povzroči oslabitev kosti in mišic, kar otežuje ohranjanje ravnotežja in preprečevanje padcev.

Povečano tveganje za nekatere bolezni.

Nekatere študije kažejo, da je nizka raven vitamina D lahko povezana s povečanim tveganjem za nekatere bolezni, kot so multipla skleroza, revmatoidni artritis in nekatere druge bolezni. Vendar je za popolno razumevanje povezave med vitaminom D in tveganjem za nastanek bolezni potrebnih več raziskav.

Oslabljen imunski sistem

Vitamin D ima ključno vlogo pri podpori imunskega sistema. Nizka raven vitamina D lahko povzroči oslabitev imunskega sistema, zaradi česar se telo težje bori proti okužbam.

Pomanjkanje vitamina D ima lahko številne negativne učinke na telo. Za optimalno zdravje in preprečevanje morebitnih zdravstvenih težav je pomembno, da z izpostavljenostjo sončni svetlobi, prehrano ali prehranskimi dopolnili vzdržujemo ustrezno raven vitamina D.

Skratka, vitamin D je pomembno hranilo, ki ima v telesu številne pomembne vloge. Pomaga ohranjati močne kosti, podpira delovanje mišic, krepi imunski sistem, uravnava razpoloženje in lahko celo zmanjša tveganje za nastanek nekaterih bolezni. Čeprav so izpostavljenost soncu, prehranski viri in prehranska dopolnila učinkoviti načini za povečanje ravni vitamina D v telesu, se je pomembno posvetovati z zdravnikom, da bi določili najboljši pristop za vaše individualne potrebe. S prednostno obravnavo vnosa vitamina D lahko dolgoročno pripomorete k optimalnemu zdravju in dobremu počutju.

Viri:

Vitamin D and Multiple Sclerosis: A Comprehensive Review – PubMed (nih.gov)

Evidence that Vitamin D Supplementation Could Reduce Risk of Influenza and COVID-19 Infections and Deaths – PubMed (nih.gov)

The effect of vitamin D supplement on negative emotions: A systematic review and meta-analysis – PubMed (nih.gov)

Vitamin D – Health Professional Fact Sheet (nih.gov)

Topical Delivery of Vitamin D3: A Randomized Controlled Pilot Study – PMC (nih.gov)

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

seven − four =

© 2021 naturalzen.si